Kællane klinket til med storseier mot Levanger

(Moss FK-Levanger 5-1) Med offensiv og underholdende fotball sikret Kællane seg en ny trepoenger i OBOS-ligaen og ligger fortsatt på en superimponerende 3. plass på tabellen. Det er duket for en thriller-avslutning på sesongen!

Kveldens match fikk riktig nok en litt spesiell start. Kampen skulle egentlig sparkes i gang klokken 19:00, men et av flomlysene fungerte ikke og anlegget måtte re-startes. Dermed ble kampen utsatt en halvtime, men i løpet av de 30 minuttene sørget Kråkevingen og resten av de fremmøtte for å skape fantastisk stemning med sang og heiarop.

STEMNING: Det ble flotte scener på Melløs da flomlyset måtte re-startes mandag kveld. FOTO: Joakim Bekkåsen

Klokken 19:30 var det endelig klart for kamp.

Hjemmelaget havnet i ledelsen etter 20 minutter, etter et nydelig skudd fra Sebastian Pedersen. Kun to minutter etter var utligningen et faktum og lagene var like langt. Men Kællane hadde heldigvis mer å by på.

Bo Hegland vartet opp med et flott skudd i det 38. minutt og ballen havnet i nettet. MFK tilbake i ledelsen og opprettholdt den fram til pause.

Etter hvilen så vertene seg aldri tilbake. Sebastian Pedersen pyntet først på til 3-1, før innbytter Thomas Klemetsen Jakobsen satte inn dagens fjerde MFK-scoring.

På overtid havnet også Benarfa på scoringslisten og resultatet ble 5-1.

– Gutta fullførte til punkt og prikke, så jeg er stolt av dem. Det var veldig mange gode prestasjoner fra våre spillere, sa en fornøyd mossetrener, Thomas Myhre, etter kampslutt.

Nå venter Start på bortebane til lørdag. Det blir nok en tøff match, men Kællane har trua på å få med seg nye poeng hjem til Melløs.

HØSTJAKTA FORTSETTER!

JUBEL: Kråkevingen slapp jubelen løs sammen med spillerne etter storseieren mot Levanger. FOTO: Joakim Bekkåsen
FORNØYD MÅLSCORER: Benarfa fikk en god klem etter å ha avrundet matchen med scoring. FOTO: Joakim Bekkåsen
GA JERNET: Unggutten Håkon Vold Krohg viste muskler mot Levanger. FOTO: Joakim Bekkåsen