Kællane vartet opp med målshow og inntok tabelltoppen i OBOS-ligaen

(Stabæk-Moss FK 1-4) Kællane havnet under tidlig i 1. omgang, men snudde matchen borte mot Stabæk. I skrivende stund er MFK serieleder i OBOS-ligaen.

Hjemmelaget gikk hardt ut og tok ledelsen etter 5 minutter, men det varte ikke lenge. Et drøyt kvarter senere var utligningen et faktum - et vakkert skudd fra Noah Alexandersson, I det 22. minutt var det Bo Hegland sin tur, som sendte MFK opp i en 2-1-ledelse. Dette ble også pauseresultatet.

Etter hvilen var det jevnt, men det var de tilreisende som lyktes foran mål. Først økte Thomas Klemetsen Jakobsen til 3-1 og deretter satte innbytter Eythor Bjørgolfsson spikeren i kista med sin 4-1-scoring.

Da kunne Kællane slippe jubelen løs sammen med en godt representert mossegjeng på tribunen.

– Dette var veldig bra. Vi kom oss tilbake i kampen og var effektive. Jeg er stolt av gutta. Enorm arbeidsinnsats, skrøt hovedtrener Thomas Myhre etter kampen.

Akkurat nå er MFK på toppen i OBOS-ligaen, men Vålerenga kan overta denne til mandag. Det er superjevnt i toppen av OBOS-ligaen og det er mange serierunder igjen, men akkurat nå er det lov å nyte tabellplasseringen.

Neste kamp er hjemme mot Vålerenga lørdag 3. august. For en match dette blir!

GOD STØTTE: Kråkevingen og Kællane jublet sammen etter storseieren på Nadderud. Foto: Joakim Bekkåsen
SOLID OPPMØTE: Kråkevingen og resten av mossefansen leverte fantastisk på tribunen! Foto: Joakim Bekkåsen