Knallsterk hjemmeseier mot Sogndal

(Moss FK-Sogndal 3-0) Det ble en drømmekveld på Melløs mandag kveld. Et hardtarbeidende mosselaget kjempet seg til en ny seier i OBOS-ligaen.

Det var en heltent mossegjeng som entret Melløs-matta i ligaens 19. serierunde. De ga jernet fra start og viste enorm vilje foran hjemmepublikummet.

Etter en jevn start var det vertene som havnet i føringen. Benarfa ble felt innenfor sekstenmeteren og fikk straffe. Thomas Klemetsen Jakobsen satte ballen i nettet - til stor jubel fra Kråkevingen og resten av tilskuerne på stadion.

1-0 ble også pauseresultatet.

JUBELSCENER: Det ble mye å juble for på Melløs mandag kveld. Foto: Joakim Bekkåsen

Syv minutter ut i 2.-omgangen var det nok en gang Kællane sin tur. MFK fikk en overgang og Bo Hegland gjorde et formidabelt forarbeid. Han sendte ballen videre til Benarfa foran mål, men en Sogndal-stopper var først på ballen og sendte den i eget nett. Dermed var det 2-0.

Kort tid etter var Kællane på farten igjen og da var det Benarfa sin tur til å havne på scoringslisten. Ett flott innlegg fra Saadiq Elmi havnet hos MFK-spissen som økte til 3-0 - som også ble sluttresultatet.

Dermed ble det tre nye poeng, noe som kampens siste målscorer var meget godt fornøyd med.

– Jeg er veldig glad for å ha scoret mitt første mål i Moss. Jeg må få takke fansen og lagkameratene mine. Men det aller viktigste var tre nye poeng til laget, sa Benarfa med et smil etter matchen.

17-årige Håkon Vold Krogh fikk også sin debut fra start i dagens kamp og kjempet bra på midtbanen. Blerton Isufi ble også byttet inn i 2. omgang og fikk sine første minutter for MFK i OBOS-ligaen.

Nå ser vi fram til fortsettelsen borte mot Egersund 26. august. MFK ligger nå på en foreløpig 3. plass - á poeng med serietoer Bryne.

STILTE OPP: Det var 1485 tilskuere på Melløs.