Måtte nøye seg med poengdeling etter frisparkperle på Melløs

(Moss FK-Åsane 1-1) Bo Hegland vartet opp med en vakker frisparkscoring i 1. omgang, men Kællane måtte til slutt ta til takke med ett poeng i søndagens hjemmekamp.

Først og fremst ble det en flott ramme rundt matchen med både Fanzone og showkamp med gatelaget. Begge gikk av stabelen klokken 13:00 og ble en fin oppvarming til Kællanes møte med Åsane.

Gatelaget møtte de lokale politikerne på kunstgresset, og førstnevnte vant hele 6-0. Et realt målshow fra MFKs gatelag.

GOD STEMNING: Det var super stemning mellom gatelagsspillerne og de lokale politikerne etter matchen. FOTO: JEANETTE JØRGENSEN

I Fanzone var det aktiviteter for store og små - alt fra paintball til fotballdart. Ingen tvil om at de unge syntes at dette var stas.

FOTBALLFEST: I Fanzone kom også Mossekråka på besøk. FOTO: JEANETTE JØRGENSEN

Så var det duket for en ny serierunde i OBOS-ligaen ute på Melløs-matta. MFK tok ledelsen etter et nydelig frispark fra Bo Hegland i slutten av 1. omgang, men midtveis i 2. omgang slo Åsane tilbake og utlignet. Det ble ingen flere mål og dermed måtte det tas til takke med poengdeling.

Moss FK ligger fortsatt på 3. plass i OBOS-ligaen og det er ingen tvil om at fortsettelsen i høst blir meget spennende.

Neste kamp er hjemme mot Levanger 21. oktober.

FOTO HOVEDBILDE: ALVIN HOLM