På 2. plass i OBOS-ligaen etter skikkelig sliteseier

(Moss FK-Kongsvinger 1-0) Det ble et tøft oppgjør mot Kongsvinger lørdag ettermiddag, men Ian Hoffmann sin scoring i sluttminuttene gjorde at alle poengene ble igjen på Melløs. I skrivende stund ligger MFK på 2. plass i OBOS-ligaen.

Toppkampen ble som mange spådde i forkant: En skikkelig thriller. Begge lagene skapte gode sjanser, men kun Ian Hoffmann lyktes med å finne nettmaskene. Et skudd fra drøyt 14 meter havnet i krysset i det 81. spilleminutt og MFK var dermed i føringen.

Dette ble matchens eneste scoring og da kunne Kællane slippe jubelen løs for tre poeng i høstsesongens første match.

Alexander Håpnes, som møtte gamleklubben Kongsvinger, var naturligvis strålende fornøyd da vi møtte ham etter kampslutt.

– Følelsen er veldig bra. Vi fikk med oss tre nye poeng og det er vi veldig fornøyd med, sa Håpnes, som også synes det er utrolig moro med tabellsituasjonen, selv om dette ikke er noe de bruker mye tid på:

– Det er gøy å være med i toppen og det skaper mye engasjement, sa han med et smil.

Neste kamp er borte mot Stabæk neste lørdag. Da håper vi mange tar turen og støtter Kællane i jakten på en ny seier!

Akkurat nå er Vålerenga på toppen av tabellen med 30 poeng, mens Moss er like bak med 29 poeng. På 3. plass ligger Bryne med 27 og 4. plass ligger Egersund med 26.

Kongsvinger ligger på 5. plass med 25 og Stabæk på 6. plass med 23 poeng.

Se hele tabellen her. (forbundets nettside)

Det er med andre ord superjevnt i OBOS-ligaent, så denne høsten blir spennende!

KJEMPESTEMNING: Kråkevingen og resten av MFK-supporterne leverte fantastisk på tribunen. Foto: Alvin Holm