Plaster på såret etter surt tap

Det så ut til å bli en litt dyster lørdagskveld og en lang tur tilbake til Østlandet for familien Borge. Men så dukket MFK-heltene opp på Sola flyplass og gjorde livet veldig mye lystigere.

Vi har fått tillatelse fra pappa Eirik Borge til å dele bildene og mailen han sendte oss mandag ettermiddag. Moss FK er stolte over å ha sånne flotte ambassadører i klubben, som genuint bryr seg og bruker tid på de som betyr mest, nemlig dere supportere. Det er enkelt å smile og være omgjengelig i medvind, men vi har gutter som viser karakter også når det butter litt:

Kjære Moss Fotballklubb | A -Laget,

Jeg vil gjerne uttrykke en stor takk for hvordan dere tok vare på oss da vi møtte dere på Stavanger lufthavn lørdag kveld.

Etter en lang dag med reising, som startet med ferge fra Moss til Horten, bil til Torp, og deretter flere flyturer til Bergen og Stavanger, var vi slitne, og guttene, Aksel (8) og Even (5), hadde vært gjennom både mye vær og et kjedelig resultat på Bryne stadion.

Regn, hagl og vind på kampen bidro til en noe tung stemning for alle involverte, inkl Moss FK😊

Men da vi traff hele troppen på flyplassen, snudde stemningen helt. Claus André Guttulsrød fra trenerteamet tok initiativ til et gruppebilde med hele laget, hvor Aksel og Even stolt stilte i Moss-draktene sine. Det gjorde stort inntrykk på dem!

Aksel var ekstra heldig da han fikk sitte ved siden av Noah Alexandersson på flyet hjem. Til tross for en sen lørdagskveld og et tungt tap, tok Noah seg tid til å prate med Aksel gjennom hele flyturen.

De diskuterte fotball, mobilspill og alt annet som fylte en 8-årings tanker. Aksel har snakket om dette hele tiden siden, og det var virkelig et høydepunkt for ham!

Som om ikke det var nok, tok hovedtrener Thomas Myhre initiativ til at vi kunne sitte på med spillerbussen fra Gardermoen, så vi slapp å organisere egen transport helt hjem til Son.

På bussturen fortsatte Moss Fotballklubb å vise hvor sammensveiset og inkluderende dere er.  Alexander Håpnes sørget for å prate med Aksel hele bussturen, selv om den ble lengre enn forventet på grunn av omkjøringer via Vinterbro og Drøbak.

Jeg er dypt imponert over hvordan hele laget – spillere og trenere – mobiliserte for å inkludere oss, spesielt guttene, på en slik kveld. Selv etter et tap var dere imøtekommende og vennlige.

Tusen takk for at dere gjorde dette til en opplevelse vi aldri vil glemme. Dere lever virkelig etter slagordet #vierbestsammen, og vi er stolte over å være en del av Moss Fotballklubb-familien.

Vennlig hilsen,

Eirik Borge

Takk til familien Borge for at dere deler. Vi gleder oss til å se dere og alle andre på Melløs i det som blir en forrykende sesonginnspurt. Vi har vært på standplass og truffet midt i to ganger. Nå venter Åsane i en ny thriller i det høstjakta er i ferd med å nå sitt klimaks.

Vel møtt!