Henrik Gjesdal legger skoene på hylla

Henrik Gjesdal har vært en viktig brikke i MFK siden han kom før 2023-sesongen, men nå legger den rutinerte midtstopperen skoene på hylla.

Gjesdal har bidratt mye både på og utenfor banen på Melløs, men dessverre viser det seg at skaden han pådro seg i fjor ikke er så lett å komme tilbake fra. Nå vender han tilbake til Kristiansund hvor han har fått seg en ny jobb.

– Da var tiden min i Moss FK over for denne gang. Rett før sommeren fikk jeg beskjed om at jeg måtte gjennom en ny operasjon etter bruddet jeg fikk i ankelen i fjor høst. Etter seks større operasjoner de siste fire årene ser jeg ikke at det er mulig å komme tilbake på det nivået som kreves for å spille fotball på toppnivå igjen. Jeg har derfor valgt å legge fotballskoene på hyllen, og gjennom god dialog med klubben går jeg over i en stilling som spillerutvikler i ungdomsavdelingen til min tidligere klubb Kristiansund BK, forteller han og fortsetter:

– Jeg ønsker å takke alle mossinger for 1,5 innholdsrike år. Klubben har tatt store steg den tiden jeg har vært her, og fremtiden ser lys ut. Nå gleder jeg meg til å følge høstsesongen fra regnfylte Nordvestlandet og håper at Kællane fortsetter den gode trenden fra vårsesongen. Takk for meg! avrunder Henrik Gjesdal.

Vi takker så mye for innsatsen og ønsker lykke til videre!