Kjempet tappert og tok tre nye poeng i OBOS-ligaen

(Moss FK-Bryne 1-0) Det ble en tett og jevn kamp da Moss og Bryne møttes på Melløs søndag ettermiddag. Til slutt var det vertene som trakk det lengste strået og matchvinner ble Thomas Klemetsen Jakobsen.

Den første omgangen endte målløs, men begge lagene hadde sine muligheter til å ta ledelsen. Moss var nærmest med et frisparkskudd i tverrliggeren.

Etter hvilen skapte hjemmelaget mest og Thomas Klemetsen Jakobsen sin scoring i det 68. minutt ble matchens eneste. Dermed kunne Kællane slippe jubelen løs sammen med Kråkevingen.

Matchvinneren var naturligvis rimelig fornøyd da vi møtte ham etter kampslutt.

– Dette var veldig deilig. Det var en tøff og jevn kamp, så jeg visste at denne scoringen kunne bli avgjørende, sa han med et smil.

MATCHVINNER: Thomas Klemetsen Jakobsen scoret kampens eneste mål da MFK møtte Bryne søndag ettermiddag. Foto: Joakim Bekkåsen

En som også var fornøyd var MFK-trener Thomas Myhre.

– Det er ikke noe å utsette på prestasjonen til gutta. Det ble ingen penspilt kamp, men det visste vi på forhånd ettersom Bryne er et fysisk sterkt lag. De har mange rutinerte spillere og de matchet vi i dag. Vi sto opp og blødde for drakta, sa mossetreneren.

MFK ligger nå på en foreløpig 4. plass på tabellen - en plass som gir opprykkskvalifisering. Det er naturligvis en motivasjon for gutta, selv om det ikke er noe de bruker særlig mye tid på. Det er tross alt lenge igjen av sesongen.

– Vi har ikke fokus på tabellsituasjonen, men forholder oss til den neste kampen som kommer og at vi skal ha med oss en ny seier der, sa målscorer Jakobsen.

Neste kamp er for øvrig borte mot Åsane neste helg. Dette er den siste seriekampen før sommerferien.

LEVERTE I SOLSTEIKA: Kråkevingen sang for full hals gjennom oppgjøret. Foto: Joakim Bekkåsen

Moss FK stilte med følgende lag mot Bryne:
Mathias Eriksen Ranmark, Ian Hoffmann (Joao Barros i 24 min.), Ilir Kukleci (BB), Kristian Strande (Henrik Gjesdal i 7 min.), Marius Andresen, Noah Alexandersson (Aksel Potur i 7 min.), Alexander Håpnes (Saadiq Elmi i 24 min.), Kristoffer L. Harrison, Bo Hegland (Eythor Bjørgolfsson i 37 min.), Sebastian Pedersen og Thomas Klemetsen Jakobsen.