To unge MFK-gutter har fått A-lagskontrakt

Michee Mayonga (født 2007) og Blerton Isufi (født 2006) har blitt flyttet opp fra G19-laget. – Det er utrolig fortjent at de nå har fått proffkontrakt!

Det sier MFK-trener Thomas Myhre, som har latt seg imponere av den unge duoen.

– Dette er to gutter som vi har hatt i klubben en stund og som har hatt strålende utvikling. De har tatt store steg på juniorlaget og deltatt på mange treninger med A-laget. Nå har de blitt såpass robuste at vi har tatt dem opp i A-lagstroppen på permanent basis, fortsetter Myhre.

En som også synes at dette er utrolig moro, er utviklingsansvarlig Jacob Berg. Han har fulgt gutta tett og synes dette viser tydelig at utviklingsavdelingen er på rett vei.

– Jeg er først og fremst enormt stolt over at disse to gutta nå løftes opp i A-stallen på permanent basis. De to første i min tid som utviklingsansvarlig - en milepæl, sier han og fortsetter:

– Michee er født i 2007, og har vært en viktig brikke på juniorlaget i 1,5 år nå. Michee er angrepsspiller med spisskompetanse i form av fart og 1 mot 1 offensivt. Han har i år også tatt store steg foran mål og blitt en tydeligere målscorer. Blerton er født 2006, og er en offensiv midtbanespiller, som i likhet med Michee har vært en viktig del av juniorlaget i 1,5 år. Blerton har sin spisskompetanse i form av sin gode nærteknikk, enorme tyngdepunkt og er en skapende kraft offensivt. God på små flater, og tatt store steg i forsvarsspillet sitt dette året, skryter han.

Berg tror mossepublikummet har mye spennende i vente når det gjelder denne duoen.

– De har lagt ned uttallige timer med hardt arbeid de siste to årene, og har med dette tatt store steg. De har levert på junior- og rekruttlag, samt trent regelmessig med A-laget og spilt treningskamper. Det at de nå tar steget opp betyr at både spillerne selv og klubben har gjort noe riktig - og ingenting er bedre enn unge spillere fra egen utviklingsavdeling som får muligheten. Jeg er overbevist om at disse to gutta allerede nå er i stand til å konkurrere om spilletid i OBOS-ligaen, og MFK-publikummet har mye spennende i vente fremover, avrunder han.

Vi takker Fredrikstad FK og Spydeberg for god dialog og godt samarbeid i forbindelse med kontraktinngåelse.

STRÅLENDE FORNØYD: Utviklingsansvarlig Jacob Berg er strålende fornøyd med at de to G19-spillerne nå har fått kontrakt med A-laget.